MIRADORS DE SANT FELIU DE GUÍXOLS

Sant Feliu de Guíxols és una ciutat envoltada de turons, menys per mar. Això que es podria considerar un inconvenient -accessos difícils, aïllament, limitació de l’expansió urbanística- també implica una avantatge. Té molts punts d’observació del paisatge.

Són diversos els indrets elevats des dels quals es pot gaudir d’una magnífica vista sobre la nostre població.

Des del puig Gustinoi (les Bateries), des de l’antiga Bóbila (carrer Viena), des de l’ermita de Sant Elm, des de la càmera de TV3, des dels nous dipòsits d’aigua (mas Falgueres) i, fins i tot, des de l’únic punt on no hi ha muntanyes, des de l’escullera del moll.

Sant Feliu de Guíxols

Fem un repàs detallat dels més interessants:

En les següents, s’hi pot accedir amb vehicle i caminant mínimament.

El puig Gustinoi, altrament conegut per Les Bateries i des de l’inacabat observatori militar.

S’hi arriba amb vehicle per la carretera de Palamós i al primer giratori agafar la tercera sortida, direcció a les urbanitzacions fins davant dels apartaments “Las Fortificaciones”, i continuar a peu pel costat del dipòsit d’aigua, seguint per les escales que condueixen a l’observatori. Cal enfilar-se uns quaranta centímetres (portar una escaleta de tres graons) o esser prou àgil per pujar a la paret de tancament.

Vista sobre Sant Feliu i Castell d’Aro. El Canigó al fons.

Puig Gustinoi

On és ara el carrer Viena, hi havia la Bòbila d’en Castelló. És un carrer sense sortida que en el costat dret té una magnífica vista sobre Sant Feliu.

S’hi pot arribar amb vehicle fins el mateix punt d’observació pujant per la carretera de Palamós, girant a la dreta pel carrer Guifré, girar a la dreta pel carrer Trafalgar, a l’esquerra seguir pel carrer Londres, continuar  a la dreta pel carrer Roma i finalment el segon a l’esquerra és el carrer Viena.

També s’hi arriba per la carretera de Sant Pol per la costa fins just després de la corba dels apartaments “Las Pirámides”. S’ha de desviar a la dreta pel carrer Doctor Fleming i tot seguit a l’esquerra pel carrer París, passant pel costat dels apartaments Cap Ducal, fins al carrer Roma i a l’esquerra dues vegades, el carrer Viena.

Carre Viena

Carrer Viena

Les vistes des de l’ermita de Sant Elm, ja són prou conegudes.

El mirador de la Costa Brava té una llarga història.

La carretera d’accés amb vehicle és des de l’extrem de ponent del Passeig del Mar, Passeig de Rius i Calvet, Passeig del President Irla fins la plaça de Pau Casals, sobre mateix de Les Planetes.

Aquí prop, sobre el turó de llevant, hi ha la càmera de TV3 que veu tota la població d’un cop d’ull. Arribar-hi no és fàcil, ja que s’ha de trescar per unes roques pel mig del bosc, i a més hi ha el perill de passar vora el penya-segat. De tota manera, des de l’aparcament de cotxes, es veu quasi la mateixa vista.

Mirador de la Costa Brava

Plaça Pau Casals

Càmera de TV3

Continuant la carretera amunt, pel carrer Port Salvi i després d’un tram sense asfaltar, arribem a l’ermita de Sant Elm.

Les millors vistes són de la costa fins a Tossa de Mar, ja que les de Sant Feliu estan amagades pels arbres que hi ha en el nivell immediat inferior.

Ermita Sant Elm

Sense haver-se d’enfilar a cap elevació també tenim, excepcionalment, un mirador que pocs indrets poden oferir: la vista des del mar de la ciutat i badia.

Des de qualsevol punt de l’escullera del moll tenim una vista inèdita de Sant Feliu.

S’hi arriba amb vehicle fins a l’esplanada del port i es continua a peu uns 500 metres (no es permet el pas de vehicles per les instal·lacions del Club Nàutic).

L'escullera

Port de Sant Feliu de Guíxols

Un altre punt de vista, descobert recentment, és des dels nous dipòsits d’aigua  del Mas Falgueras.

Per anar-hi amb vehicle, s’hi ha d’anar des de la corba  de la ronda de Llevant i l’avinguda Europa, desviant-se per la pujada del camí del Terme, que va al Remei, durant uns cent cinquanta metres i seguir a l’esquerra cent metres més fins la porta de la tanca dels dipòsits d’aigua. El camí no és dolent, però s’hi ha passar poc a poc.

Mas Falgueras

Si ens allunyem una mica més del nucli urbà, i ens arribem per la carretera de Pedralta fins al camí que ens duu als xalets que queden a mà esquerra en el desviament per un camí sense asfaltar just a sota la casa de Santa Escolàstica.

Atenció al recorregut:  El primer tram de carretera es troba en bon estat de paviment, el segon tram és deficient, i el tercer és un camí de bosc.

A l’inici d’aquest camí hi ha un cartell de “camí privat - prohibit el pas”. Circular-hi amb precaució. El camí no té sortida, i s’ha de girar el vehicle en un espai molt reduït.

Pedralta

Anar fins l’ urbanització de la Casa Nova, és fer 3,5 km. des del centre.

En aquesta urbanització hi ha molt indrets on s’hi poden trobar bones vistes.

On n’hi ha més és dins els jardins dels xalets, però, naturalment, no s’hi pot entrar.

Urbanització Casa Nova

Font: Josep Maria Vicens

Sóc Sant Feliu

Sóc Sant Feliu de Guíxols és un projecte integrador, que es fonamenta en la participació ciutadana per fer de Sóc Sant Feliu de Guíxols un portal el més complet possible. Volem ser un punt de trobada on els diferents col·lectius canalitzin els seus projectes i en generin de nous, per això oferim diversos mitjans perquè la gent ens faci arribar informació sobre les activitats i iniciatives que vulguin divulgar.